Obsah
Seminář pro žadatele
9. výzva IROP - „MAS Jižní Haná – IROP – Bezpečná dopravní infrastruktura IV.“
S ohledem na současnou epidemiologickou situaci je MAS Jižní Haná bohužel nucena zrušit plánovaný seminář pro žadatele v rámci 9. výzvy IROP - „MAS Jižní Haná – IROP – Bezpečná dopravní infrastruktura IV.“
Kompletní informace jsou žadatelům poskytnuty prostřednictvím prezentace uvedené níže. Současně všichni zájemci mohou konzultovat své projektové záměry s pracovníky MAS Jižní Haná telefonicky nebo e-mailem: vodrackova@masjiznihana.cz.
Všem žadatelům děkujeme za pochopení.
Prezentace - 9. výzva IROP (3.73 MB)
Seminář pro žadatele
5. výzva PRV
Zveme Vás na seminář pro žadatele v rámci 5. výzvy MAS v rámci Programu rozvoje venkova. Seminář se uskuteční v úterý 9.6.2020 od 10:00 hodin v zasedací místnosti Městského úřadu Hulín.
Těšíme se na setkání s Vámi!
Seminář pro žadatele
8. výzva IROP - „MAS Jižní Haná – IROP – Bezpečná dopravní infrastruktura III.“
S ohledem na současnou situaci související se šířením onemocnění COVID -19 je MAS Jižní Haná nucena zrušit plánovaný seminář pro žadatele v rámci 8. výzvy IROP - „MAS Jižní Haná – IROP – Bezpečná dopravní infrastruktura III.“
Veškeré informace jsou žadatelům poskytnuty prostřednictvím uveřejněné prezentace. Současně bychom rádi informovali zájemce, že je možno veškeré dotazy týkající se projektových žádostí konzultovat s pracovníky MAS Jižní Haná telefonicky nebo e-mailem: vodrackova@masjiznihana.cz.
STŘELECKÝ KLUB CHROPYNĚ - DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ

Mlsný Mikuláš opět přijede do Záhlinic!

Košt marmelád má své vítěze!

7. výzva IROP - investice pro sociální podnikání

Košt marmelád v Záhlinicích

Toulali jsme se s pedagogy po zahradách

Nebylo to lecjaké toulání a nebyly to obyčejné zahrady. Pedagogové z mateřských škol v ORP Kroměříž jsou si vědomi, že k tomu, aby získávaly děti povědomí o tom, jak funguje svět a „jak se co dělá“, rozhodně nestačí pustit jim film nebo aplikaci na tabletu. Že nejlepší cestou k poznání je vlastní zkušenost. Děti potřebují svět ochutnat, prožít, vyzkoušet. Toto pravidlo platí univerzálně, mateřské školy se teď dohodly, že se budou věnovat tématu přírody a poznání jejích zákonitostí.
Pedagogové se velmi zajímají o možnost využívat školní zahrady jako místo, které dětem přibližuje skutečnou přírodu. V dnešní technické době se totiž příroda vzdaluje nejen dětem z měst, ale o moc lépe na tom nejsou ani na venkově.
Protože v ORP Kroměříž se na pedagogy soustřeďuje pozornost projektu „Místní akční plán vzdělávání II“, mohla být do tohoto projektu zařazena aktivita, která se zaměří právě na využívání takových zahrad. Prvním hravým krokem byla cesta do míst, kde se už dnes děti od přírody učí, kde se daří vracet ke kořenům. Aktivitu má na starosti jeden z partnerů projektu - Jižní Haná.
Téměř dvacítka pedagožek 1. října nasedla do „toulavého autobusu“ a byla se podívat v Uherském Hradišti, v Uherském Brodě a ve Vysokém Poli. Prohlédly si zahrady, viděly systém výuky, poslechly si zkušenosti kolegů, prodiskutovaly možnosti, inspirovaly se. Domů si odvezly nejen materiály s dobrými nápady, ale i zaujetí pro věc a zjištění, že pro samá pravidla a vyhlášky zapomínáme dětem dopřávat obyčejné zkušenosti s pěstováním a poznávám rostlin, skutečnou prací a přirozenou hrou. Rozhodně to není malá věc. Jde totiž nejen o poznání přírody, ale také o přijetí faktu, že jsme její součástí a tedy učení se respektu k tomu, co tvoří náš svět.
V následujících dvou letech budeme do našich mateřských škol nejen přenášet získané zkušenosti, ale také tvořit nové, vlastní, originální přístupy. Věříme, že dětem budou jen a jen ku prospěchu.
A otázka závěrem. Víte, že ve školkách, ale i v soukromých zahradách můžete vidět nejen ptačí budky, ale taky hmyzí domečky nebo třeba (zvláště oblíbené) blátiště, kde si děti mohou zkusit stát se staviteli z přírodních materiálů tak, jak to bylo přirozené pro jejich rodiče a prarodiče? Ano, občas se u toho umažou. Věřte, že v zaujetí „prací“ jim to ani trochu nevadí.
Těšíme se, že v ORP Kroměříž bude zahrad, které jsou současně učebnami samotné přírody, přibývat a že je děti i pedagogové budou využívat se znalostí věci a zaujetím.
Výzva IROP - podpora infrastruktury pro sociální služby

Výzva na podporu problémů spojených s nezaměstnaností

Střednědobá evaluace SCLLD MAS Jižní Haná

Festival Pod komínem
